Do Not Sell My Personal Information Jump to content


Toyota Double Din Face Plate With Seat Heater Buttons


Recommended Posts

Well, I've just done what many of you would like to do, and I must say it's a very simple solution. However, yet again I'm to tired to translate everything to English but I think the pictures pretty much says it all. I promise I will take care of the translation later. I'm in the Swedish future of 1:12 and it's time to go to bed :)

För att få min nya huvudenhet att smälta in i mittkonsolen köpte jag alltså en ram från Toyota.

Det första man måste göra är att ta bort plattan för att faktiskt göra en ram av ramen. Många tror att man måste skära upp ett hål, men det är inte fullt så krångligt. Plattan sitter fast med tre stycken skruvar på baksidan.

83803159pe6.jpg

I och med att min display är motordriven för att kunna tiltas mm. behövdes lite mer utrymme i nederkanten. Detta ordnade jag med hjälp av en liten handhållen slip.

dsc0320fixon8.jpg

Min idé var att använda den lilla fickan för värmeknapparna. Jag behövde därför kapa bort baksidan av den.

dsc0323fixzv5.jpg

På det här viset såg ramen ut därefter

dsc0324fixmm7.jpg

Knapparna var löjligt lätta att snäppa loss från sin ursprungliga konsol

dsc0326fixbj8.jpg

Så här hade jag tänkt mig att montera knapparna. Som ni ser stämmer inte hörnens radie något vidare.

dsc0327fixbl7.jpg

Det ordnade jag lätt med en fil

dsc0328fixsc4.jpg

Klart bättre passform

dsc0335fixag1.jpg

För att få plats med båda knapparna bredvid varandra behövde jag tunna ned dess kanter en aning, men det var enkelt att göra med ovan nämnda fil

dsc0337fixda2.jpg

Och allt på plats igen. Riktigt smidig lösning, vill jag påstå. Det enda som återstår är att försöka trolla fram lite mer längd på TRC/Snow-sladdarna, då dessa inte räcker fram i nuläget.

dsc0349fixux8.jpg

Link to comment
Share on other sites


Very nice work mate, definitely what I'll be doing if I ever have to replace the headunit :)

Do the buttons actually clip in there or did you have to do something else to mount the buttons securely?

Link to comment
Share on other sites

Looks great mate,

what i did was to chop the sides off the standard tray slightly and some of the back and glue it to the bottom of the toyota fasica.

That way i have 4 button spacers and the cubby hole.

(i use the extra spacer for my racelogic traction control switch)

New stereo and switches have been moved around since this pic.

NewFascia1Small.jpg

Stav

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Create New...